Karštomis vasaros dienomis arbūzas dažnai puikuojasi ant mūsų stalo. Todėl svarbu žinoti, kaip tinkamai išsirnkti arbūzą.

 

Kaip išsirinkti skanų arbūzą?

  • Stuksenimas į arbūzą. Stuksendami į arbūzą turėtumėte girdėti duslų garsą, tarsi beldžiant į sieną, kurioje yra tuščia ertmė. Tai reikšia, kad arbūzas jūsų rankose – prinokęs.
  • Arbūzo šoną turėtų ženklinti geltona arba oranžinė dėmelė, kuri atsiranda šiuos vaisius nokinant lysvėse. Jei dėmė balta – arbūzas buvo nuskintas ne visai prinokęs.
  • Besirinkdami arbūzą atkreipkite dėmesį ir į jo žievelę – ši turėtų būti blizgi, o dryžių juostelės – ryškios.
  • Nepamirškite atidžiai apžiūrėti, ar ant arbūzo nėra įpjovimų ar įskilimų.
  • Jei perkate perpjautą arbūzą, atkreipkite dėmesį į jo sėklas – šios turėtų būti tamsiai rudos (ne baltos).

Sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė teigia, kad arbūzas:

  • Puikus vitaminų šaltinis. Suvalgius porciją arbūzo (280 g.) gausite 32%. vitamino A RPN ir 38%. vitamino C RPN.
  • ypač vertingi sportuojantiems. Teigiama, kad arbūze yra natūralaus L-citrulino, kuris gerina kraujotaką ir yra naudingas sportininkams, norintiems sumažinti raumenų nuovargį fizinio krūvio metu.
  • Raudona arbūzo spalva rodo, kad vaisius turi daug likopeno. Šis vertinamas kaip aktyvi antivėžinė medžiaga.

Skanaus!

 Informacija paimta iš www.delfi.lt